Wniosek Przasnysza dodatkowo rekomendowany przez wojewodę mazowieckiego do dofinansowania w ramach „Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych” został zatwierdzony przez ministra administracji i cyfryzacji. Koszt inwestycji wyniesie 4,2 mln zł, z czego połowa będzie pochodzić z rządowej dotacji.
Rozbudowa miejskiego układu komunikacyjnego zintegrowanego z siecią dróg głównych obejmie odcinki o łącznej długości 2,5 km. Po ocenie komisji, wniosek znalazł się na 14. miejscu listy rankingowej projektów dotyczących dróg gminnych. Wcześniej do realizacji zakwalifikowano projekty powiatów mławskiego i przasnyskiego (zwiększono dofinansowanie o 2 mln zł do wysokości wnioskowanej kwoty) oraz Glinojecka. W sumie w regionie ciechanowskim zmodernizowanych zostanie 6,4 km dróg za 14,5 mln zł, a rządowa dotacja wyniesie 7,2 mln zł.
Wojewoda Jacek Kozłowski przekazał do zatwierdzenia ministrowi administracji i cyfryzacji listę obejmującą dodatkowe 22 projekty. Podwojenie liczby zadań zakwalifikowanych do dofinansowania (z 22 do 44) było możliwe po uchwaleniu zmian w „Narodowym programie przebudowy dróg lokalnych” przez Radę Ministrów oraz dzięki uzyskanym oszczędnościom przetargowym. Wydatki z budżetu państwa na realizację programu w województwie mazowieckim w 2014 roku zwiększone zostały z 24 do 67,5 mln zł.
W 2014 r. na Mazowszu w ramach „Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój” wyremontowanych lub wybudowanych zostanie ponad 134 km dróg za 139 mln zł, z czego rządowa dotacja wyniesie 67,5 mln zł.Na liście rankingowej wniosków znalazło się 190 projektów złożonych przez samorządy, które obejmowały łącznie 430 km dróg. 44 z nich wojewoda mazowiecki rekomendował do rządowego dofinansowania na 2014 rok. Pełna lista zakwalifikowanych do realizacji wniosków dostępna jest na stronie www.mazowieckie.pl pod banerem „Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych”.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój” podnosi poziom i jakość życia społeczności lokalnych przez rozwój bezpiecznej, spójnej i funkcjonalnej infrastruktury drogowej. Stanowi kontynuację „Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych 2008-2011”.
KOMENTARZE
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.JEDNOCZEŚNIE UZYTKOWNICY ZAMIESZCZAJĄC KOMENTARZ OSWIADCZAJĄ, ŻE BIORĄ PEŁNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA TREŚCI UMIESZCZONE PRZEZ SIEBIE