Mławka policja przystąpiła do trzeciej edycji kampanii społecznej pod hasłem: „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”. Tym razem kampania skierowana jest do osób wpływających bezpośrednio na zachowanie kierowców – a więc do ich rodzin i przyjaciół. Kampanię organizują wspólnie Policja i Fundacja PZU.
Znakiem rozpoznawczym kampanii jest małe niebieskie serce. Można je powiesić np. przy lusterku w samochodzie. Ma ono przypominać kierowcy, że jest kochany a w domu czekają na niego bliscy i dlatego powinien jechać ostrożnie. Przygotowano różne wersje serduszka, np. „Tato, czekamy w domu. Kocham, jedź ostrożnie”, „Sama kredy tu nie spłacę! Kocham, jedź ostrożnie!”, ale ponieważ jest to kampania kreatywna, są także serduszka do wypełnienia przez siebie wymyślonym napisem. Stop Wariatom Drogowym to działanie, którego celem jest wzmacnianie procesu budowania współodpowiedzialności obywateli za bezpieczeństwo przestrzeni publicznej, w tym w ruchu drogowym.
Rola policji w kampanii społecznej to działania w zakresie prewencji kryminalnej. Policjanci, podczas zajęć w szkołach tłumaczyć będą dzieciom zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz znaczenie społecznej reakcji, rozdając uczniom niebieskie serca dla ich bliskich. Niebieskie serca wręczane będą także przy okazji kontroli drogowych. Trafią jednak do rąk podróżujących z kierowcą osób, na przykład żony lub dzieci, a nie bezpośrednio do sprawcy wykroczenia.
Więcej informacji na temat akcji na stronie kampanii: stopwariatom.pl
Źródło: miesięcznik „Policja 997” / KWP Radom
KOMENTARZE
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.JEDNOCZEŚNIE UZYTKOWNICY ZAMIESZCZAJĄC KOMENTARZ OSWIADCZAJĄ, ŻE BIORĄ PEŁNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA TREŚCI UMIESZCZONE PRZEZ SIEBIE