Pod koniec listopada, gdy Ratusz ogłosił przetarg na dzierżawę gruntów przeznaczonych pod budowę obiektu łączącego funkcję dworca PKS i PKP zastanawialiśmy się, czy znajdzie się biznesmen, który za własne pieniądze postawi tym dwu przewoźnikom dworzec. Zwłaszcza, że oni sami nie są zainteresowani inwestowaniem w to zadanie. Jak się okazuje nie wpłynęła do Urzędu Miasta ani jedna oferta. A dziś o godz.16.00 mija termin ich składania.
(link do wspomnianego artykułu http://www.portalmława.pl/239-czy-znajdzie-si%C4%99-inwestor,-kt%C3%B3ry-wybuduje-dworzec-dla-pkp-i-pks-jest-przetarg-na-budow%C4%99-dworca-zintegrowanego.html).
Przypomnijmy Miasto ogłosiło przetarg pod koniec listopada 2012. Według specyfikacji przetargu dzierżawca, który wygra przetarg będzie zobowiązany do wybudowania na własny koszt dworca zintegrowanego PKS/PKP. Ma się on składać z pomieszczenia dyspozytorskiego dyżurnego ruchu, pokoju socjalnego dla kierowców, skomunikowanego bezpośrednio z pomieszczeniem dyspozytorskim. Poza tym jeszcze, dwóch stanowisk kasowych w pomieszczeniu oraz pomieszczenia techniczno biurowego – wszystko o łącznej powierzchni 70 m kw. Częścią zaś Centrum Handlowo-Usługowego będzie poczekalnia dla pasażerów, skomunikowana bezpośrednio z dwoma stanowiskami kasowymi oraz sanitariaty w sąsiedztwie poczekalni dla pasażerów. Co ważne też dworzec zintegrowany ma zostać wyposażony w niezbędny do jego funkcjonowania plac manewrowo-parkingowy dla autobusów, składający się z 5 zadaszonych stanowisk odjazdowych autobusów, 1 zadaszonego stanowiska przyjazdowego autobusu i 15 miejsc postojowych dla autobusów będących w przerwie międzykursowej.
A Centrum Handlowo-Usługowe, w tym stanowiący jego część zintegrowany dworzec autobusowy i kolejowy wraz z urządzeniami niezbędnymi do jego funkcjonowania ma być wybudowane zgodnie z opracowanym przez inwestora projektem, przy czym dworzec zintegrowany zostanie oddany do użytkowania w terminie do 3 lat od dnia zawarcia umowy dzierżawy. Jako pierwszy etap budowy wyznaczono Centrum Handlowo-Usługowe.
Miasto zaś w ramach tej inwestycji podejmuje zobowiązanie do wybudowania - z udziałem środków dzierżawcy i publicznych: dróg, przejść dla pieszych, kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej oraz oświetlenia. W rejonie dworca planowane jest też oddanie do użytku zupełnie nowej drogi tj. Alei Świętego Wojciecha. Ma to poprawić komunikację w tym rejonie.
Plany te jednak jak na razie spełzły na niczym. Jak wspomnieliśmy na wstępie widać nie znalazł się chętny inwestor, który chciałby budować dla PKP i PKS budynki za własne pieniądze. Na wtorkowej sesji burmistrz wspomniał, że będzie musiał myśleć nad planem B w tej sprawie.
Czy ten plan B to nie będzie próba inwestycji tylko i wyłącznie za własne środki miasta(a więc nas wszystkich), aby budowa dworca zintegrowanego została zrealizowana? Jeśli tak to dlaczego? Dlaczego miasto miałoby wybudować kolei i PKS dworce?
KOMENTARZE
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.JEDNOCZEŚNIE UZYTKOWNICY ZAMIESZCZAJĄC KOMENTARZ OSWIADCZAJĄ, ŻE BIORĄ PEŁNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA TREŚCI UMIESZCZONE PRZEZ SIEBIE