Dziewięć firm i konsorcjów złożyło wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu na budowę odnogi linii tramwajowej do Wysokiej Bramy.
Kolejnym etapem będzie złożenie przez chętnych ofert - będą mogli to zrobić po zapoznaniu się z dokumentacją i projektami, na podstawie których przygotują własne wyceny. Kryterium wyboru zwycięzcy będzie w całości najniższa cena. Na realizację zadania wykonawca będzie miał 280 dni (sezonu budowlanego tzn. z wyłączeniem miesięcy zimowych) od otrzymania zamówienia, czyli od podpisania umowy z miastem.
Odnoga na Stare Miasto mimo stosunkowo niewielkiej długości (ok. 800 metrów) będzie kluczowa dla olsztyńskiej sieci tramwajowej. To tędy kursować będzie najbardziej obciążona linia Wysoka Brama-Jaroty, która będzie też najczęściej kursującą linią komunikacji miejskiej w Olsztynie - w godzinach szczytu tramwaj podjedzie na przystanek co 7,5 minuty.
W ramach zlecenia wykonawca wybuduje dwutorową trasę tramwajowo-autobusową w alei Piłsudskiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościuszki do pl. Jana Pawła II, za którym trasa zmieni się w jednotorową linię tramwajową i przebiegać będzie ul. 11 Listopada, by zakończyć się jednotorową krańcówką na pl. Jedności Słowiańskiej. W związku z poprowadzeniem trasy tramwajowej ul. 11 Listopada przebudowana zostanie też ul. Pieniężnego, która na odcinku od pl. Jana Pawła II do ul. 22 Stycznia będzie dwukierunkowa - tak jak pozostała część tej ulicy.
KOMENTARZE
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.JEDNOCZEŚNIE UZYTKOWNICY ZAMIESZCZAJĄC KOMENTARZ OSWIADCZAJĄ, ŻE BIORĄ PEŁNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA TREŚCI UMIESZCZONE PRZEZ SIEBIE